Kodėl yra svarbu kelti darbuotojų kompetencijas?
Darbuotojai yra neatsiejama rinkos dalis. Jų būna labai įvairiose srityse, turinčių skirtingą kvalifikaciją. Visas pasiruošimas darbo santykiams prasideda dar nuo pat pirmųjų žmogaus gyvenimo dienų. Tuo metu yra įgyjami patys pagrindiniai įgūdžiai, kurie yra esminiai ne tik bendrai pačiame gyvenime, tačiau konkrečiai ir darbo rinkoje. Nors atrodo, kad visą tai yra natūralu: kalbėti, vaikščioti, bendrauti su aplinkiniais, tačiau be visa to mes būtume nepilnavertės asmenybės. Kiek vėliau seka neoficialus ugdymo procesas, kuris yra tęsiamas darželio grupėse. Ten mažyliai išmoksta labai daug dalykų. Verta pastebėti tai, kad mokymasis grupėje dažnai yra vertinamas labai teigiamai, nes matomas ne vienas pavyzdys, kaip galima atlikti vieną ar kitą suaugusiojo rodomą veiksmą. Maždaug nuo 6 – 7 metų pereinama į oficialaus mokymosi etapą. Jo metu yra būtina išklausyti kursą nuo 1 iki 10 klasės, o tiems, kurie mokslai yra priimtinesni ir siekia kiek daugiau galima tęsti 11 ir 12 klasėse. Siekiant įgauti norimą kvalifikacinį laipsnį, būtina gauti diplominį įvertinimą. Tai reiškia, kad mokslai ties 12 klasių dar tikrai nesibaigia. Norint būti specialistu, mokslus yra būtina tęsti profesinėse mokyklose, kolegijose, universitetuose, institutuose. Ten įgyjama pasirinkta profesija ir jos kvalifikacinis laipsnis. Tai reiškia, kad jūs jau tvirtai esate pasiruošę darbo rinkai. Tarkime, dabar yra 2021 m., o mokslus jūs baigėte 2000m., kaip manote, ar jus dar galima laikyti kvalifikuotu specialistu? Jeigu dirbate būtent toje srityje, kurios diplomą turite, natūralu, kad patirties joje greičiausiai tikrai netrūksta. Tačiau, verta pastebėti tai, kad vien praktinės patirties dažnai nepakanka. Ne išimtinai visos sritys nuolat keičiasi ir tobulėja. Šiuo klausimu darbuotojų teorinių ir praktinių kompetencijų tobulinimas turi būti ne išimtis. Besikeičiantys darbo procesai, priemonės jiems atlikti ir kiti faktoriai skatina nuolatinį tobulėjimą.
Kas padeda kelti darbuotojo kompetencijas?
Verta pastebėti tai, kad darbuotojų ugdymas turėtų būti kiekvienos įmonės prioritetas. Natūralu, kad aplink viskas keičiasi ir tobulėja, tad ne išimtis turėtų būti ir darbuotojų vidinės kompetencijos. Tai galima padaryti dalyvaujant įvairiuose seminaruose, paskaitose, kursuose, apmokymuose. Vienas iš labiausiai besiplėtojančių šios srities papildomų mokymų sričių yra akademijos. Jų dėka yra keliamos ir teorinės ir praktinės kompetencijos, kurios padeda modernizuoti darbo procesus ir jį paversti našesniu, kalbant ne tik apie pačius darbuotojus, tačiau ir apie vadovus.